• Wycieczka klasy 5 do Zakopanego i w Tatry.

• W dniach 17-18 maja grupa 17 uczniów z klasy 5 wraz z opiekunami postanowiła zamienić szkolną codzienność na tatrzańską przygodę.

Pierwszy dzień wyprawy to podróż do Zakopanego. Tam zapoznaliśmy się z tradycyjną, zakopiańską architekturą. Zwiedziliśmy Kaplicę pw. Najświętszego Serca Jezusa w Jaszczurówce, Kaplicę oraz zabytkowy cmantarz na Pęksowym Brzyzku. Podziwialiśmy również XIX wieczne wille.

Następnie udaliśmy się pod skocznie, gdzie Pan przewodnik przybliżył nam historię ich powstania.

Ostatnią atrakcją pierwszego dnia był wjazd kolejką na szczyt Gubałówki.

Zmęczeni i lekko przemoczeni udaliśmy się do miejsca noclegowego, gdzie zjedliśmy pyszną, domową zupę pomidorową.

Po regeneracji sił rozegraliśmy mini turnieje w tenisa stołowego, bilard oraz piłkarzyki.

W środę rano, tuż po śniadaniu wyruszyliśmy na szlak pięknej Doliny Kościeliskiej. Po drodze zobaczyliśmy Wąwóz Kraków oraz urokliwy Staw Smreczyński. Przemierzywszy ok. 7 km. dotarliśmy do naszego celu, jakim było schronisko na Hali Ornak. Tutaj przez około 40 minut regenerowaliśmy siły i rozkoszowaliśmy się cudownymi widokami.Po przerwie, tą samą trasą wróciliśmy do Kir.

Po zakończonym spacerze, zmęczeni ale szczęśliwi udaliśmy się w podróż powrotną do domu.

• "eMOCje w GŁOWIE"

• Nasz Szkoła uczestniczy w Projekcie UNICEF "eMOCje w GŁOWIE".  Do projektu zakwalifikowano klasy IV i V. Zajęcia przeprowadzane będą przez psychologa i pedagoga szkolnego.

• DYŻUR WAKACYJNY

• Dyrektor Szkoły Podstawowej w Brzeźcach uprzejmie informuje zainteresowanych Rodziców, że od 30.05.2022 r. do 15.06.2022 r. będą trwały zapisy dzieci na dyżur wakacyjny, który planujemy pełnić w miesiącu sierpniu.

Wnioski dostępne są w sekretariacie szkoły, oddziałach przedszkolnych oraz do pobrania poniżej;

wniosek_o_przyjecie_dziecka_-_dyzur_wakacyjny_2022_Brzezce.docx

Wypełnione dokumenty należy złożyć w sekretariacie szkoły od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 15.00.

• Dzień Bez Plecaka

• 17 maja w naszej szkole odbył się Dzień Bez Plecaka. W tym dniu uczniowie zostawiają w domu plecaki, a niezbędne rzeczy potrzebne do szkoły pakują w coś, co ten plecak może zastąpić. Wielokrotnie są to bardzo nietypowe rzeczy np.: wiadro, walizka, przenośna lodówka, wózek dla lalek, skrzynka na narzędzia, niszczarka, a nawet w pojemnik na ciasto. Nasi uczniowie wykazali się wyjątkową fantazją.

• "Po brzeskim Zepłociu"

• Miło nam poinformować, że nasza, szkolna biblioteka wzbogaciła się o kilka egzemplarzy książki autorstwa Pana Grzegorza Sztolera pt. "Po brzeskim Zepłociu". Jesteśmy bardzo wdzięczni za przekazany dar, bo takiego woluminu nie mogłoby zabraknąć w zbiorach naszej biblioteki. Bardzo się cieszymy z tego, że będziemy mogli dalej poznawać piękny zakątek Ziemi Pszczyńskiej, że historia Ziemi Brzeskiej i Brzeźczan będzie nam coraz bliższa, bo o "historii rodzinych stron nigdy dosyć"... Pierwsze rezerwacje książek już są.

Zapraszam do BIBLIOTEKI!

• ZEBRANIE RODZICÓW

• Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców na spotkanie z wychowawcami oraz nauczycielami w dniu 18.05 wg przyjętego harmonogramu:

• "Sprzątamy dla Polski"

• W dniu 22 kwietnia  Nasza Szkoła wzięła udział w ekologicznej akcji “Sprzątamy dla Polski". Uczniowie pod opieką nauczycieli wybrali się na spacer po najbliższej okolicy  połączony ze zbieraniem śmieci. Wyposażeni w jednorazowe rękawiczki i worki na śmieci sprzątali śmieci pozostawione w miejscach, które nie są przeznaczone do tego celu. Dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie i pozytywną postawę.

• Apel z okazji uchwalenia Konstytucji 3 Maja

• W dniu 28.04.2022r. akademię z okazji Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja zorganizowała klasa 4 przy współpracy uczniów z klasy 8. Akademia rozpoczęła się odśpiewaniem hymnu Polski. Następnie rozpoczęła się część artystyczna, w której przypomniano  najważniejsze wydarzenia związane z obradami Sejmu Wielkiego i Konstytucją 3-Maja. Informacje wzbogaciły wiedzę historyczną o tym ważnym wydarzeniu patriotycznym. W trakcie występu zaśpiewano piosenkę tematycznie związaną z konstytucją: „Mazurek 3 Maja". Na zakończenie dyrektor szkoły podziękował za zorganizowanie akademii  nauczycielom odpowiedzialnym i uczniom biorącym udział. Apel bardzo podobał się pozostałym uczniom i nauczycielom. Obudził uczucia patriotyczne wśród uczniów, a także w ciekawy sposób przedstawił wydarzenia historyczne.

• Szkoła Podstawowa w Brzeźcach
        • Szkoła Podstawowa ul. Pokoju 2 43-200 Brzeźce Poland
        • Wojciech Kiełkowski Pszczyński Zarząd Edukacji ul. Zdrojowa 4 email: iod@pze-pszczyna.pl tel. (32) 212 85 60